A brand is what people say...

...when you're not in the room. Sagt av Jeff Bezos, Amazons grundare. Själv gillar jag en av mina bästa vänner och tillika affärsutvecklaren Ralf Månssons fortsättning - "So don't fart leaving it." 

 

Det är viktigt att veta vad din omgivning tycker om ditt varumärke. Ändå noterade jag något intressant i en artikel om att många företag saknar mål för sitt arbete med sociala medier. "Studien visar att var fjärde företag INTE har en bevakning om vad som skrivs om dem i sociala medier." 

 

Lektion 1

Börja med att lyssna på vad dina kunder och intressenter säger om dig och ditt varumärke i de sociala medierna. När du vet vilken uppfattning omvärlden har om dig och ditt företag, kan du sedan lägga upp en strategi för hur du vill uppfattas och vad du ska göra för att uppfattas på det sättet. 

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Bloggarkiv