Välj dina skyltfönster

Det norska VM-hoppet i längdskidåkning, Petter Northug, är en jagad man. Det doftar medalj och alla vill ha en bit av stjärnan. Petters varumärke är oerhört attraktivt just nu och det skulle vara lätt för honom att synas i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Petter har dock gjort ett klokt val. Med hjälp av en trygg medierådgivare i Otto Ulseth sållar han skickligt mellan uppdragen.

 

Alla uppdrag övervägs noga och det hjälper inte att medierna erbjuder pengar för att få ett samtal med den stora stjärnan. Att synas är nämligen inte Petters stora drivkraft, det är att få göra det han älskar – att åka skidor.  Detta innebär inte att Petter inte tycker det är viktigt att synas, utan snarare att han vill synas i rätt sammanhang. Detta tyder på integritet och bygger upp en trovärdighet kring hans varumärke.

 

Syns du i rätt sammanhang eller syns du bara?

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Bloggarkiv