Det ryktas...

Mästare på skvaller och ryktesspridning Mästare på skvaller och ryktesspridning

Google är en ganska viktig komponent i den enorma utvecklingen på internet. Studier visar att 80% av alla potentiella kunder googlar företaget eller säljaren innan de bestämmer sig för att köpa … eller inte. Tänk vad en dålig recension, ett rykte eller en kommentar kan göra för ditt företag?

 

Nu poppar det upp en ny konsulttjänst – rykteshantering online.Bebetteronline.com erbjuder tjänster som att till exempel åtgärda ett skadat rykte, förebygga dåligt rykte genom en starkare och bredare närvaro på webben och Reputation Management (att bevaka vad som sägs om dig på nätet). En bra tjänst för att lägga örat mot marken och höra vad som sägs om dig eller ditt företag och att kunna åtgärda vid klagomål, förtal, skvaller osv.

 

Jag anser dock att det finns ett bättre sätt att hantera ett dåligt rykte – se till att inte få ett!! Ha goda värderingar, följ dessa, ha en ambition bortom egennyttan och gör ett bra jobb. Alltid!

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Bloggarkiv