Michelle är värd miljoner

Michelle Obama är ett starkt personligt varumärke, eller snarare ett multibrand. Enligt aftonbladet.se är hon inte bara ”the first lady” i USA, hon är även modvärldens första dam.  Enligt en studie kan ett enda framträdande av den amerikanska presidentfrun göra att klädmärket hon bär, eller kedjan som säljer det, ökar sin försäljning med upp till 100 miljoner kronor. När Michele Obama intervjuades i Jay Lenos talkshow i den amerikanska klädkedjan J Crews kläder ökade deras aktier med 25 procent, skriver Daily Mail. Totalt har hennes favoritmärken ökat i värde med 19 miljarder kronor.

 

Men är det bara det faktum att hon är presidentfru som gör hennes varumärke starkt? Jag tror det finns flera faktorer som påverkar hennes varumärke. Visst är hon ”the first lady” och exponeras flitigt i medierna. Men hon är också en stark och smart kvinna som vågar säga vad hon tycker. Hon kommer från en enkel bakgrund, står med båda fötterna på jorden och är noga med att familjen ska leva ett vanligt liv. Hon har sin egen stil. Hon är genuin och brinner för det hon gör! Alla dessa faktorer skapar ett starkt personligt varumärke.  

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Bloggarkiv