EVEolution - vårda din kvinna

Faith Popcorn menar att kvinnor är på ständig jakt att förbättra tillvaron, både för sig själv och andra. Varmärken borde därför fokusera mer på att delta i kvinnans strävan efter en perfekt tillvaro och mindre på att bara visa upp produkten. I en annons för ett bilmärke missar man helt målet genom att bara visa upp en förarlös bil som sveper genom ett lanskap och berätta hur många hästkrafter som finns under huven. Den enskilda USP:en (Unique Selling Point) är utdöende, istället är det viktigare att visa vilken roll bilen ska fylla i kvinnans liv och hur den påverkar hennes omgivning.

 

En annan viktig aspekt är att kunna förmedla hur en produkt eller tjänst kan spara tid för henne. Trots att den moderna mannen tar allt mer ansvar, är kvinnor fortfarande mästerskräddare då det gäller att sy ihop familjsechemat och hushållet. 36 procent av Sveriges män hjälper fortfarande inte sina fruar med hushållssysslorna, enligt deras respektive. Företag bör öka kundservicen genom till exempel dygnet runt kundtjänst och öka de praktiska aspekterna genom att till exempel att leverera matvarorna hem till dörren.

 

Källa: Spaning från Prime

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Bloggarkiv