Applicera inte alla trender på alla




Ett stort misstag som både trendsspanare och varumärken gör är att de tror att en viss konsumenttrend kommer att påverka eller omfamnas av alla konsumenter. Glöm inte att skönheten ligger i betraktarens öga. Allt gäller inte för alla och varje trend har sin anti-trend. Dessutom innebär den nya trenden inte alltid att den gamla dör. E-handeln blomstrar, men den vanliga detaljhandeln är långt ifrån död. Har detaljhandeln förändrats som svar på e-handel? Absolut. Men du behöver bara ta en titt på en lycklig shoppare som spenderar timmar i Apple-butiken för att se att både online och offline detaljhandeln har många år och möjligheter framför sig.
När det gäller trender, försök alltså att lista ut ”och” och inte bara ”eller”, så kommer dina trendspaningsfärdigheter förbättras avsevärt.
Källa: trendwatching.com
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Bloggarkiv
- ▼ 2023 (1)
- ► 2022 (11)
- ► 2021 (14)
- ► 2020 (7)
- ► 2019 (3)
- ► 2018 (14)
- ► 2017 (13)
- ► 2016 (13)
- ► 2015 (16)
- ► 2014 (50)
- ► 2013 (21)
-
►
2012 (51)
- ► december (1)
- ► november (2)
- ► oktober (6)
- ► september (4)
- ► augusti (5)
-
►
juli (18)
- Hypnos är hett bland kändisarna
- Meningen med livet på 563 tecken
- Jag är en slash worker
- Uppkomsten av ordet hypnos
- Stress behandling med hypnos
- Depression behandling
- Gå ned i vikt hypnos
- Personlig utveckling med hypnos
- Mental träning idrott
- Mental träning sport hypnos
- Hypnos är mental träning i 5:ans växel
- Fobi hypnos
- Rökning hypnos
- ► juni (3)
- ► maj (3)
- ► april (2)
- ► mars (2)
- ► februari (1)
- ► januari (4)
- ► 2011 (97)
- ► 2010 (108)